مجله ابزار طاها

بررسی مهم ترین دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری

دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری

جلوگیری از سوختگی رنگ خودرو مهم ترین دغدغه پولیشکاران در زمان پولیشکاری خودرو است. در صورتی که دقت کافی در انجام پولیش اتومبیل صورت نگیرد، امکان خرابی کار و آسیب رسیدن به رنگ خودرو وجود دارد. به همین دلیل باید پولیشکاران برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه آسیب به رنگ خودرو از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری آگاه باشند و بتوانند با حفظ رنگ خودرو در پولیشکاری کار مناسبی ارائه دهند.

پولیشکاری خودرو، کاری حرفه ای و تخصصی است که انجام آن مستلزم تجربه و دقت کافی پولیشکاران است. در صورت کمترین بی دقتی و بی توجهی، امکان سوختگی رنگ خودرو در زمان انجام اینکار وجود دارد.

معمولاً خراب شدن رنگ خودرو در زمان زدن پولیش، هزینه مالی زیادی دارد؛ چون هم موجب افت قیمت اتومبیل و هم موجب تحمیل هزینه اصلاح رنگ به مالک خودرو می شود. باید پولیشکاران، قبل از شروع به کار از آگاهی و تجربه کافی برخوردار باشند.

دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری

دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری

انتخاب دستگاه مناسب نیز در جلوگیری از سوختگی رنگ خودرو اهمیت دارد. انتخاب دستگاه نامناسب می تواند یکی از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری باشد. دستگاه های مختلفی برای انجام این کار در بازار وجود دارد که بر اساس نوع حرکت به انواع مختلف تقسیم می شوند. انواع دستگاه های روتاری، اوربیتال و دستگاه های با حرکت دوگانه که ترکیبی از دو حرکت قبلی هستند، برای اینکار مورد استفاده قرار می گیرد.

6 دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری

در این مطلب از «ابزار طاها» قصد داریم به بررسی مهم ترین عوامل خراب شدن رنگ خودرو در پولیش بپردازیم. اگر تمایل دارید با دلایل سوختگی رنگ خودرو حین پولیشکاری آشنا شوید، با ما همراه باشید.

افزایش دمای سطح بدنه خودرو

یکی از مهم ترین دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری، بالا رفتن دمای سطح و داغ شدن بیش از اندازه آن بر اثر اصطکاک ناشی از حرکت سری دستگاه روی بدنه می باشد. برای اجتناب از این امر و جلوگیری از سوختن رنگ خودرو، باید دمای بدنه خودرو در زمان کار به طور دائم بررسی شود. می توانید با لمس سطح حین انجام کار از داغ نشدن بدنه خودرو اطمینان حاصل کنید.

حفظ رنگ خودرو در پولیشکاری

حفظ رنگ خودرو در پولیشکاری

آگاهی از نوع رنگ بدنه خودرو

بهتر است قبل از شروع کار، از نوع سیستم رنگ به کار گرفته شده روی بدنه خودرو آگاهی داشته باشید. در حال حاضر انواع خودروهای مختلف در بازار وجود دارند که در هر یک از آنها از رنگ و کیلر با مقاومت و ویژگی های مختلف استفاده شده است. یکی دیگر از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری عدم آگاهی از سیستم رنگ و کیلر به کار گرفته شده در انواع خودروهای داخلی و خارجی است. به عنوان مثال، رنگ خودروهای تولید داخلی و چینی و خودروهای برند مزدا مقاومت کمتری دارد و خودروهای دیگر به خصوص انواع آلمانی دارای بهترین و مقاوم ترین رنگ ها می باشند. 

رعایت فاصله زمانی بین دو پولیشکاری

یکی از مواردی که توجه به آن اهمیت بسیار زیادی دارد، رعایت فاصله بین پرداخت های رنگ و مراحل مختلف پولیش کاری است. باید بین هر نوبت پولیش زدن اندکی صبر کنید و اجازه دهید که بدنه خودروی شما خنک شود. این فاکتور نیز همانند داغ شدن بدنه به عنوان یکی دیگر از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری در نظر گرفته می شود.

استفاده از مواد و پد مناسب برای پولیشکاری

عدم استفاده از دستگاه یا پد یا مواد مناسب برای پولیشکاری نیز یک علت سوختن رنگ خودرو در پولیشکاری است. باید قبل از آغاز کار، به بررسی نوع آسیب وارد شده به رنگ بدنه بپردازید و عمق و وسعت آن را برآورد کرده و بر اساس آن نسبت به انتخاب ابزار مورد نیازتان اقدام نمایید.

دلایل سوختن رنگ خودرو

دلایل سوختن رنگ خودرو

به عنوان مثال پولیش های زبر دارای قابلیت لایه برداری بیشتری هستند ولی پولیش نرم از قدرت کمتری برخوردار است. انتخاب نامناسب هر یک از آیتم ها از قبیل نوع پد و پولیش یا مواد بی کیفیت موجب آسیب رسیدن به رنگ خودرو خواهد شد. حتی یکی از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری و داغی بیش از حد بدنه و خرابی کار، استفاده از پدهای بی کیفیت و نامناسب یا کرم های پولیشکاری غیر استاندارد می باشد.

سرعت حرکت دستگاه و کنترل میزان فشار وارده

یکی دیگر از مواردی که در جلوگیری از سوختن رنگ و حفظ رنگ خودرو در پولیشکاری موثر است، کنترل سرعت حرکت دستگاه و کنترل فشار وارد شده از سوی دستگاه بر بدنه است. در صورتی که هر یک از این دو فاکتور بهینه نباشند، نتیجه نهایی کار تمیز و بی عیب نخواهد بود. اگر حین کار، فشار زیاد در زمان طولانی به بدنه وارد شود، سطح بدنه داغ شده و آسیب می بیند.

یکی دیگر از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری، سرعت نامناسب حرکت دستگاه است که در صورت بهینه نبودن، موجب افزایش یا کاهش اصطکاک و داغی بدنه و سوختگی رنگ می شود.

پردازش و آماده سازی اصولی سطح

پولیش کاران حرفه ای، به کوچکترین نکات موثر بر تمیز درآمدن پولیش توجه می کنند. یکی از پیش شرط های ارائه یک کار اصولی و صحیح، پرداخت و آماده سازی سطح بدنه خودرو است.

بهتر است قبل از آغاز به کار، در ابتدا بدنه خودرو را با شامپوهای مخصوص شستشو دهید و هر گونه آلودگی و جرم موجود بر روی سطح را از بین ببرید.

علت خراب شدن رنگ خودرو در پولیش

علت خراب شدن رنگ خودرو در پولیش

دقت کنید که یکی از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری استفاده از مواد و پاک کننده های الکلی است؛ چرا که ممکن است موجب خرابی کار حین پولیشکاری بر اثر افزایش دما شود.

دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری بر حسب انواع آسیب رنگ خودرو

قبلاً به دلایل سوختگی رنگ خودرو اشاره شد؛ ولی آگاهی از انواع آسیب وارده به رنگ خودرو به پولیشکار کمک می کند که از سوختن رنگ اتومبیل حین کار جلوگیری کند. ممکن است آسیب وارده به رنگ خودرو، ناشی از ساییدگی و ماتی رنگ، ایجاد خش سطحی یا عمیق یا آفتاب سوختگی باشد. همچنین آسیب ناشی از مواد شیمیایی یا تصادفات جزئی و غیره نیز موجب خدشه رنگ خودرو می شوند. شناخت هر یک از این موارد در انتخاب روش و ابزار مناسب پولیشکاری و اجتناب از سوختن رنگ کمک می کند.

انواع پولیش مخصوص خودرو

آگاهی از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری و دانستن راهکارهای جلوگیری از آن اهمیت زیادی دارد. پولیش همانند یک سمباده، با حرکت های دورانی یا ترکیبی موجب حذف یک لایه نازک از رنگ خودرو و نمایان شدن رنگ سطح زیری می شود. این کار موجب رفع عیوب ایجاد شده روی رنگ خودرو و ایجاد جلوه و نمایی درخشان روی خودرو می شود.

یکی از روش های پیشرفته و تخصصی برای حذف خط و خش و آفتاب سوختگی و لکه های ایجاد شده روی خودرو، پولیشکاری است. از یک ماده کِرمی با خاصیت سایندگی ملایم روی سری دستگاه استفاده می شود که به حفظ رنگ خودرو در زمان پولیشکاری کمک می کند. یکی از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری عدم استفاده از این کرم است.

علت سوختن رنگ خودرو

علت سوختن رنگ خودرو

پولیش های مخصوص خودرو در انواع مختلف زبر، نرم، واکس و تک مرحله ای وجود دارند. برخی از انواع پولیش ها موجب لایه برداری از سطح رنگ قدیمی می شوند و برخی از انواع آن موجب ایجاد لایه هایی بر روی سطح می شوند.

دو فاکتور مهم پولیش، کات یا گلاس نامیده می شود. در صورتی که بخواهیم خاصیت لایه برداری پولیش بیشتر باشد باید آیتم کات پولیش بالاتر باشد و افزایش فاکتور گلاس موجب افزایش براقیت و درخشندگی رنگ خودرو خواهد شد.

پولیشکار، با آگاهی از دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری و پس از بررسی های لازم، نوع پولیش مورد نیاز را انتخاب می کند. پولیش های زبر موجب لایه برداری و حذف خراش های عمقی بدنه خودرو می شوند و داراي خاصيت سايندگي ظریف بوده و موجب یکدستی و براقی سطح می شود.  

مزایا و معایب پولیشکاری رنگ خودرو

زدن پولیش روی رنگ خودرو می تواند دارای مزایا و معایب خاص خود باشد. در زمان پولیشکاری بسته به نوع پولیش انتخابی، یک لایه ضخیم یا نازک از روی سطح رنگ خودرو برداشته می شود. از جمله مزایای اینکار، درخشان و براق شدن رنگ خودرو است. یکی دیگر از فواید اینکار زدودن آلودگی ها و کثیفی هایی است که با شستشوی ساده از بین نمی رود.

خرید بهترین دستگاه پولیش

خرید بهترین دستگاه پولیش

خرید دستگاه پولیش کرون مدل ct13528

آشنایی با دلایل سوختن رنگ خودرو هنگام پولیشکاری موجب می شود که از عواملی که موجب سوختگی رنگ خودرو حین کار می شوند اجتناب کنید. زدن پولیش، علاوه بر همه مزایا دارای معایبی نیز می باشد. انجام اینکار به صورت مکرر موجب وارد شدن آسیب جدی به رنگ خودرو و از بین رفتن لایه محافظتی رنگ و زنگ زدگی رنگ خودرو یا کدری آن خواهد شد. پس حتی الامکان سعی کنید در صورت ضرورت اقدام به انجام این کار نمایید.

خرید ابزار پولیش کاری از نمایندگی های معتبر، ضامن کیفیت محصولات خریداری شده است. «ابزار طاها» به عنوان کاملترین مرجع خرید و فروش اینترنتی ابزار آلات دستی، برقی و یراق آلات و نماینده رسمی ابزارهای برقی، با سال ها تجربه آماده ارائه مشاوره و خدمات به مشتریان عزیز می باشد. ما با عرضه بهترین محصولات، به شما اطمینان می دهیم که محصول دلخواهتان را ارزانتر از همیشه و در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید. برای خرید، با مراجعه به صفحه محصول سفارش خود را ثبت کنید.

منابع: ####

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *