مجله ابزار طاها

بهترین تبدیل دریل به فرز

بهترین تبدیل دریل به فرز

دریل ازجمله ابزارآلات پرکاربرد صنعتی به شمار می رود. از این ابزار حتی در خانه ها نیز استفاده گسترده ای می شود. دریل های نیمه صنعتی خانگی معمولاً سبک تر هستند و برای سوراخ کردن سطوح مختلف بکار می روند. به طور کلی، از دریل ها برای سنباده کشیدن، جلا دادن، باز و بسته کردن پیچ و برش چوب استفاده می شود. با این وجود، می تواند دریل را با چند ترفند جالب به ابزارآلات دیگری تبدیل کرد. به عنوان مثال، با تغییر سر دریل می توان آن را به انواع مختلف فرز تبدیل کرد. در ادامه، به بررسی بهترین تبدیل دریل به فرز می پردازیم.

بهترین تبدیل دریل به فرز کدام است؟

فرز از دیگر ابزارآلات پرکاربرد صنعتی به شمار می رود که کار کردن با آن نیاز به مهارت زیادی دارد. از فرز معمولاً برای برش یا از بین بردن ناهمواری های موجود روی سطوح مختلف ازجمله فلز یا سنگ استفاده می شود. از فرز هم در بخش صنعت و هم در مصرف خانگی استفاده گسترده ای می شود. فرز دارای انواع مختلفی است و هر یک از آن ها کارایی خاصی دارند. به عنوان مثال، فرزهای انگشتی یا مینیاتوری بیشتر برای نازک کاری بکار می روند.

از آنجایی که دریل و فرز از ابزارآلات پرکاربرد ولی گران قیمت به شمار می روند، داشتن همزمان آن ها برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. اما جای نگرانی وجود ندارد! با کمی خلاقیت می توان دریل را به فرز تبدیل کرد. برای این کار به رابط ها و مبدل های مخصوص نیاز پیدا خواهید کرد.

روش ها و ترفندهای مختلفی برای تبدیل دریل به فرز وجود دارد. برای بهترین تبدیل دریل به فرز نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت کنید. برای این منظور، کافی است سری مخصوص تبدیل دریل به فرز را نصب کنید. به این ترتیب، می توانید دریل را برای سنباده زنی فلزات به جای فرز بکار ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که به صورت حرفه ای با فرز کار می کنند، حتماً باید این دستگاه را تهیه کنند.

رابط های تبدیل دریل به فرز

رابط های تبدیل دریل به فرز

تبدیل دریل به فرز انگشتی

رابط تبدیل دریل به فرز، یک قطعه فلزی است که از یک طرف به دریل و از طرف دیگر به سه نظام وصل می شود. با تنظیم سرعت چرخش دریل می توان فرزکاری را انجام داد. برای بهترین تبدیل دریل به فرز انگشتی می توان سر دریل را تغییر داد و از آن برای برش کاری های نازک استفاده کرد. مبدل تبدیل دریل به فرز انگشتی نیز روی دریل و سه نظام قرار می گیرد.

تبدیل دریل به فرز مینیاتوری

فرز مینیاتوری نوعی فرز انگشتی است که برای برش کاری های نازک روی چوب استفاده می شود. با استفاده از مبدل های متناسب می توان سر دریل را به فرز مینیاتوری تبدیل کرد. به منظور تضمین کیفیت و کارایی آسان حتماً باید بهترین برند تبدیل دریل به فرز را انتخاب کرد. در غیر اینصورت، بهترین تبدیل دریل به فرز ایده چندان خوبی به نظر نمی رسد و ممکن است در حین کار باعث ایجاد مشکل شود.

بهترین برند تبدیل دریل به فرز

بهترین برند تبدیل دریل به فرز

آشنایی با انواع ترفند تبدیل دریل به اره

اره وسیله ای است که از آن به منظور بریدن سطوح مختلف از قبیل فلز، پلاستیک، چوب، شاخ و برگ، فیبر و آلومینیوم استفاده می شود. در صورتی که اره برای بریدن سطوح مختلف در دسترس نباشد، می توان ابزارآلات دیگر را به آن تبدیل کرد. یکی از ابزارآلاتی که قابلیت تبدیل به انواع مختلف اره را دارد، دریل است. از آنجایی که اره انواع مختلفی دارد، به منظور تبدیل دریل به اره های مختلف باید از مبدل های مخصوصی استفاده کرد.

در کنار بهترین تبدیل دریل به فرز، ترفندهای مختلفی برای تبدیل دریل به انواع اره وجود دارند. یک ترفند تبدیل دریل به اره با استفاده مبدل عمود است. مبدل عمود را می توان در اکثر کارگاه های نجاری یافت. این مبدل برای تعیین جهت برش کارهای ظریف بکار می رود. به کمک این مبدل به راحتی می توان دریل را تبدیل به یک اره عمود بر کرد. در نتیجه، دیگر نیازی به پرداخت هزینه سنگین خرید اره عمود بر نخواهد بود.

به کمک یک مبدل دیسکی می توان دریل را به اره دیسکی یا دایره ای نیز تبدیل کرد. در این ترفند تبدیل دریل به اره حتماً باید به جهت چرخش اره توجه کرد. جهت چرخش حتماً باید به سمت راست باشد؛ در غیر اینصورت، امکان پرت شدن دیسک دایره ای شکل وجود دارد. از اره های دیسکی معمولاً در کارگاه های نجاری به منظور برش فلز، چوب، سیمان و پلاستیک استفاده می شود.

دریل را می توان به اره افقی بر نیز تبدیل کرد. کافی است سر دریل را با یک مبدل مناسب تعویض کرد. از اره های افقی بر برای برش چوب استفاده می شود. از دیگر انواع اره های پرکاربرد می توان به اره گرد بر اشاره کرد که در کارگاه های نجاری بکار می روند.

بهترین ترفند تبدیل دریل به اره

بهترین ترفند تبدیل دریل به اره

سخن پایانی

در سال های اخیر، با توجه به افزایش قیمت ابزارآلات صنعتی، تغییر حالت دریل کاملاً رواج یافته است. فرزها دارای انواع مختلفی هستند و داشتن هر یک از آن ها می تواند هزینه بسیار زیادی برای صنعتگر به همراه داشته باشد. در نتیجه، می توان هزینه ها را با خرید رابط های مختلف دریل کاهش داد. بهترین تبدیل دریل به فرز به عنوان یک روش مقرون به صرفه شناخته می شود. برای این منظور، می توان سر دریل را با رابط های مخصوصی جایگزین کرد و آن را به انواع فرز از جمله فرز انگشتی یا مینیاتوری تبدیل کرد.

این رابط ها کمک می کنند تا بدون نیاز به پرداخت هزینه خرید دستگاه فرز، کارهای خانگی مربوط به فرزکاری را بدون مشکل انجام داد. به این نکته توجه داشته باشید که رابط های تبدیل سر دریل به فرز یا اره در قیمت های مختلفی به فروش می رسند. پیش از اقدام به خرید، حتماً در مورد قیمت هر یک از آن ها تحقیق کنید. اگر روش دیگری به عنوان بهترین تبدیل دریل به فرز می شناسید، آن را در بخش نظر با ما در میان بگذارید.

منبع:000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *