مجله ابزار طاها

نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی

نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی

نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی بسیار مهم است چون،  یک ابزار ضروری در بسیاری از صنایع مختلف از تعمیرات خودرو گرفته تا پروژه های ساختمانی است. طراحی این ابزار به گونه ای صورت گرفته که با یک انفجار هوای نیرومند و تحت کنترل را فراهم کنند و این باعث می شود که بتواند برای حرکت سریع یا جدا کردن بست ها مورد استفاده قرار گیرد. هنگام انتخاب آچار ضربه ای بادی، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. آچار ضربه ای هوا از طریق مکانیزم چکش کاری داخلی که توسط هوای فشرده تغذیه می شود کار می کند. چکش وقتی فعال می شود، مکررا به سندان برخورد می کند که به نوبه خود سوکت و پیچ را می چرخاند. آچارهای ضربه ای بادی در اندازه های مختلف و سطوح قدرتی که بر حسب فوت پوند گشتاور اندازه گیری می شود موجود است.

نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی

تعیین اندازه بست ها

در نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی، شما باید در اولین قدم اندازه بست هایی را که قصد کار کردن با آنها را دارید، مشخص کنید. این کار نیاز دارد که از حداکثر گشتاوری که آچار می تواند ارائه دهد مطلع باشید، که واحد اندازه گیری اینچ پوند یا فوت پوند است. طیف وسیعی از اندازه های بست  توسط  تعداد زیادی از آچارهای ضربه ای هوا تحمل می شوند، اما مهم است که حتما موردی را انتخاب کنید که بتواند برای نیازهای شما گشتاور مورد لازم را ارائه دهد.

مشخص کردن اندازه و وزن آچار

اندازه و وزن آچار گام بعدی می باشد که باید در نظر بگیرید. در حال حاضر آچار ضربه ای بادی در اندازه های مختلف سبک و سنگین تولید و عرضه می شوند. انتخاب مدل مناسب باتوجه به مدت زمان استفاده شما مرتبط است. درواقع برای استفاده های طولانی مدت بهتر است که مدل سبک وزن را انتخاب کنید تا از خستگی هم جلوگیری کرده باشد.

قدرت ابزار سنج

قدرت ابزار سنج

استحکام آچار ضربه ای به شما این امکان را می دهد که بهتر بسنجید که ابزار می تواند برای شما انجام دهد. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید بتوانید به راحتی از ابزار خود استفاده کنید، زیرا می‌دانید که پیچی که می‌خواهید باز کنید مطمئناً شل می‌شود. وقتی صحبت از قدرت ابزار شما می شود، معمولاً با مقدار گشتاوری که می تواند به پیچ اعمال کند اندازه گیری می شود. گشتاور مقدار نیروی چرخشی است که ابزار می تواند روی یک پیچ اعمال کند. هرچه گشتاور خروجی ابزار بیشتر باشد، به طور کلی قوی تر است.

آچارهای ضربه ای بادی قابلیت جدا شدن دارند. این زمانی است که یک نیروی اضافی در ابتدای کار به یک پیچ یا پیچ وارد می شود. در حالی که بیشتر پیچ‌ها برای آزاد شدن به مقدار استاندارد گشتاور نیاز دارند، عوامل دیگری مانند زنگ زدگی به این معنی است که ابزار شما بیش از گشتاور اعمال شده معمول خود نیاز دارد. این ویژگی جدایی فراتر از ابزارهای گشتاور معمولی اعمال شده است اما پس از اولین انفجار تثبیت می شود.

 

نوع اتصال تامین هوا

نوع اتصال تامین هوا نیز گزینه بسیار مهمی در نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی شما خواهد بود. آچارهای ضربه ای بادی اتصالاتی از جمله اتصالات سریع، رزوه ای و فشاری تولید می شوند. در این مورد شما نیاز است که نوع اتصالی را انتخاب کنید که سازگاری بیشتری با سیستم تامین هوای موجود شما داشته باشد. همچنین می بایست مقدار فشار هوا و جریان هوای مورد نیاز آچار انتخابی  را مد نظر قرار دهید.

ایمنی

به هنگام خرید آچار بادی ضربه ای ایمنی باید در اولویت گزینه های انتخابی شما باشد. آچارهای ضربه ای بادی تولید می شوند که طراحی آنها برای خروج هوا از پشت آچار و دور از کاربر صورت گرفته است. این امر در صورت عدم نشستن چیزی از آسیب دیدگی جلوگیری می کند. اگر آچاری که انتخاب می کنید هوا را خارج می کند، ضرورت دارد که به هنگام استفاده از ابزار برای محافظت در برابر ذرات گرد و غبار، حتما از محافظ چشم استفاده نمایید.

در نظر گرفتن کاربردهای آچار بادی ضربه ای

آچار ضربه ای شما یک ابزار بسیار مفید برای مشاغل بی شمار است، اما همیشه برای هر کاری مناسب نیست. به عنوان مثال، هنگام انجام کارهای بیرونی خانه که نیاز به داربست دارند، گشتاور بالای یک آچار ضربه ای همیشه بهترین گزینه برای کار نیست. با این حال، شرایط خاص داربست نیاز به آچار ضربه ای دارد، بنابراین مهم است که مشخصات ابزار را قبل از امتحان بررسی کنید.

صنعت خودرو یکی از رایج ترین کاربردهای آچار ضربه ای بادی است. یک ماشین دارای پیچ و مهره های محکم بی شماری است که به راحتی با ابزار دستی یا با زور جدا نمی شوند. با این حال، یک ابزار برقی با گشتاور بالا، می تواند هر پیچ و مهره ای را روی لاستیک خودرو باز کند. آچارهای ضربه ای بادی همچنین برای سفت کردن پیچ و مهره ها در مواقعی که نیاز دارید وسایل را دوباره کنار هم قرار دهید یا اتصالات موجود را تقویت کنید عالی هستند.

قیمت آچار

در نهایت برای نحوه انتخاب آچار ضربه ای بادی ، قیمت آچار را در نظر بگیرید. به طور کلی، آچارهای قوی تر و با کیفیت تر گران تر خواهند بود، اما سرمایه گذاری در مدل بهتر ممکن است در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. به دنبال گیرنده ای باشید که بتواند طیف وسیعی از لوازم جانبی را تحمل کند، زیرا این کار می تواند تطبیق پذیری آن را افزایش دهد.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن همه این عوامل، شما باید بتوانید آچار ضربه ای مناسب با هوا را برای نیازهای خود شناسایی کنید. هنگام استفاده از آن، همیشه دستورالعمل ها و دستورالعمل های ایمنی ذکر شده در دفترچه راهنمای سازنده را دنبال کنید تا از صدمات و آسیب اموال جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *