مجله ابزار طاها

معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر برای انواع خودروها

خودرو به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است. تایر از اجزای مهم خودرو به شمار می رود که دچار مشکلات متعددی می شود. یکی از این مشکلات، کم بادی یا پنچری به حساب می آید. به منظور حل مشکل کم بادی یا پنچری خودروهای مختلف از کمپرسور استفاده می شود. کمپرسور فندکی، یک ابزار کاربردی برای زمانی است که تعمیرات باید سرپایی انجام شوند. در این مقاله، به معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر برای خودروهای شهری مختلف می پردازیم.

معرفی بهترین پمپ باد ماشین

معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر

کمپرسورهای فندکی و کاربرد آن ها

پنچری خودرو ممکن است در مکانی رخ دهد که دسترسی به تعمیرکار آسان نباشد. در چنین شرایطی، کم بادی یا پنچری به یک مشکل اساسی تبدیل می شود. به همین دلیل، کمپرسورهای فندکی ساخته شده اند. کمپرسورهای فندکی در واقع ابزارهای قابل حملی هستند که به کمک آن ها می توان تنظیم باد تایر خودرو را انجام داد.

جالب است بدانید که آن ها را کمپرسور فندکی می نامند چون از قسمت فندک خودرو تغذیه می شوند. شیوه عملکرد این نوع کمپرسور ها شبیه به کمپرسورهای جابجایی مثبت است. به این معنا که فرآیند مکش، فشرده سازی و فشار باد تنها با جابجایی پیستون کمپرسور انجام می شود. از ویژگی های منحصر به فرد این نوع کمپرسورها می توان به طراحی جمع و جور و کوچک آن اشاره کرد.

با این وجود، کاربرد کمپرسور فندکی تنها به تنظیم باد تایر خودرو محدود نمی شود. این ابزار برای باد کردن لاستیک موتور یا دوچرخه، باد کردن قایق موتوری، باد کردن توپ یا تشک های بادی نیز بکار می رود. به عبارت دیگر، به کمک کمپرسورهای فندکی می توان وسایل مختلف ازجمله تایر خودرو را در کوتاه ترین زمان ممکن باد کرد.

بهترین پمپ باد فندکی خودرو

کاربرد کمپرسور فندکی

کمپرسورهای فندکی در چند نوع ساخته می شوند؟

پیش از معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر ابتدا باید با انواع آن ها آشنا شوید. کمپرسورهای فندکی در انواع مختلفی ساخته می شوند تا بتوان از آن ها در مکان ها و شرایط مختلف استفاده کرد. انواع کمپرسورهای فندکی عبارتند از:

  • پمپ باد فندکی
  • کمپرسور یا پمپ باد برقی
  • کابل اتصال به باطری یا پمپ باد
  • کمپرسور فندکی شارژی

پمپ باد فندکی، یکی از پرکاربردترین کمپرسورهای موجود در بازار به شمار می رود که با برق 12 ولت کار می کند. این کمپرسورها ازطریق یک کابل به باطری خودرو وصل می شوند. پمپ باد فندکی معمولاً در دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر ساخته می شود.

پمپ های فندکی تک سیلندر، وزن بسیار کمی دارند و از یک سیلندر برای باد کردن لاستیک انواع خودروها استفاده می کنند. در مقابل، فرآیند فشرده سازی هوا در نوع دوم پمپ های باد فندکی توسط دو سیلندر مجزا انجام می شود. در نتیجه، پمپ های فندکی دو سیلندر دارای قدرت فشار هوای بیشتری هستند و باد کردن تایر توسط آن ها در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود.

چگونه می توان بهترین مدل کمپرسور فندکی را انتخاب کرد؟

اکنون که با کاربرد و ویژگی های انواع کمپرسورهای فندکی خودرو آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاد؟ بهترین پمپ باد فندکی خودرو چیست؟ پاسخ دادن به این سوال آسان نیست. در واقع، معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر به نوع کاربری شما بستگی دارد. به طور کلی، از کمپرسور فندکی تک سیلندر می توان برای باد کردن تایر خودروهای سبک استفاده کرد. اما این نوع کمپرسورها برای خودروها سنگین هیچ کاربردی ندارند.

از کمپرسور فندکی 2 سیلندر معمولاً برای خودروهای سنگین یا شاسی بلند استفاده می شود چراکه قدرت فشاری بالایی دارد. علاوه بر نوع کاربری، میزان فشار تولید شده توسط کمپرسور نیز در انتخاب بهترین مدل پمپ باد فندکی موثر است. هر چه فشار تولید بیشتر باشد، مدت زمان باد کردن لاستیک کمتر خواهد شد.

معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر

خرید بهترین کمپرسور فندکی دوسیلند

معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر خودرو

برخی از بهترین مدل های پمپ باد خودرو که دارای 2 سیلندر و قدرت فشاری بالا هستند، عبارتند از:

  • پمپ باد فندکی بوهو مدل BOX1: اولین گزینه در فهرست معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر، بوهو مدل BOX1 به شمار می رود. این کمپرسور را می توان به سر باتری خودرو متصل کرد. علاوه بر کیفیت بالا هوادهی، کمپرسورهای بوهو مدل BOX1 مجهز به سیستم حفاظت در برابر نوسان هستند. با این وجود، بدنه پلاستیکی آن ها در برخی از موارد مشکل ساز می شوند.
  • کمپرسور باد فندکی تیگران مدل TG-TI02: در معرفی بهترین پمپ باد ماشین حتماً باید به مدل TG-TI02 تیگران اشاره کرد. این پمپ باد خودرو با وجود کیفیت بدنه متوسط دارای قدرت هوادهی بالا و لرزش بسیار کم است. علاوه بر این، چراغ قوه تعبیه شده روی آن به روش کردن محیط در تاریکی کمک بسیار زیادی می کند.
  • پمپ باد فندکی آروا مدل 5133: سومین گزینه در فهرست معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر، آروا مدل 5133 قرار دارد. این پمپ فندکی می تواند لاستیک را در عرض 2 تا 3 دقیقه بدون نیاز به جک زنی باد کند. علاوه بر قدرت و سرعت بالا، آروا مدل 5133 همراه با کیت کامل پنچرگیری به فروش می رسد. اگرچه، نمی توان حجم هوای متوسط و نداشتن چراغ قوه را نادیده گرفت.
  • کمپرسور فندکی گالان مدل 6222: این مدل از پمپ های باد فندکی به صورت دو تکه و با نوسان گیر ساخته می شوند. بدنه آلومینیومی، قدرت بالا و انتقال سریع حرارت از ویژگی های اصلی این کمپرسورها به شمار می روند. کمپرسور فندکی گالان مدل 6222 از دیگر گزینه های پرفروش در فهرست معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر محسوب می شود.

سخن پایانی

در دنیای امروزی که زندگی بدون خودرو تقریباً امکان ناپذیر است، ابزارهای کاربردی مانند کمپرسور فندکی اهمیت ویژه ای دارند. کمپرسورهای فندکی در انواع مختلفی ساخته می شوند. در بخش معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر با بهترین پمپ های باد خودرو آشنا شدید. این کمپرسورها دارای قدرت فشار هوا بالایی هستند و برای خودروهای سنگین و شاسی بلند بکار می روند.

آیا مدل دیگری می شناسید که بتوان به بخش معرفی بهترین مدل کمپرسور فندکی 2 سیلندر اضافه کرد؟ لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

منابع: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *