مجله ابزار طاها

استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن

استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن

استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن در هنگام کار دو بحث کاملا بهم وابسته است که این ابزار ضروری را مهم کرده است. این ابزار از بی نظیرترین و همه کاره ترین ابزارآلات برقی شناخته می شود. از سنگ فرز می توان برای انجام کارهای زیادی استفاده کرد. سنگ فرزها عمدتاً برای برش، آسیاب، پرداخت و تمیز کردن فلز استفاده می شوند. همچنین از این ابزار می توان برای تراش سنگ و سنگ تراشی نیز استفاده کرد.

در این مقاله ابتدا در مورد نحوه استفاده از سنگ فرز صحبت خواهیم کرد. استفاده از سنگ های فرز در صورت عدم استفاده با احتیاط، بسیار خطرناک است. بنابراین، بخش بزرگی از این مقاله به فهرست کردن تمام اقدامات احتیاطی ایمنی که باید هنگام استفاده از این ابزار مهم از آنها آگاه بود، اختصاص داده شده است.

نحوه استفاده از سنگ فرز

اگر فقط «حوادث سنگ فرز» را در اینترنت جستجو کنید، متأسفانه با تصاویر وحشتناک زیادی روبرو خواهید شد. شایان ذکر است، اگر این ابزارآلات با دقت مورد استفاده قرار نگیرند ابزار بسیار خطرناکی هستند. ما قصد داریم تعدادی دستورالعمل به شما ارائه دهیم که به شما کمک می کند از سنگ فرز بصورت ایمن و درست استفاده کنید.

نکات ایمنی سنگ فرز

نکات ایمنی سنگ فرز

سنگ های فرز به دلیل قدرتی که دارند می توانند صدمات بدنی وحشتناکی به اپراتورهای خود و اطرافیانشان وارد کنند. در نتیجه، دانستن نحوه استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن بسیار مهم است اگر می‌خواهید بدون آسیب رساندن به خود بیشترین استفاده را از ابزار برقی خود ببرید. در اینجا چند نکته برای استفاده حداکثری از سنگ فرز آورده شده است.

از تجهیزات حفاظت شخصی مناسب استفاده کنید

هنگامی که از سنگ فرز یا آسیاب زاویه ای برای برش یا آسیاب مواد استفاده می شود، جرقه ها و خرده ها با سرعت به سمت کاربر پرتاب می شوند. خرده ها بسیار تیز هستند و جرقه ها بسیار داغ هستند.

بعلاوه، اگر به هر دلیلی این اتفاق بیفتد یا دیسک شکسته شود، کاربر به محافظت مناسبی از جمله عینک ایمنی، دستکش، کلاه سخت، ماسک، محافظ گوش، چکمه ایمنی و لباس کار مناسب نیاز دارد که کاربر را کاملاً بپوشاند.

هنگام تعویض دیسک، مطمئن شوید که ابزار از برق جدا شده است

این یک امر بدیهی است، اما چیزی است که برای مردم اتفاق می افتد. به خاطر سپردن این موضوع بسیار آسان به نظر می رسد، با این حال، مردم هنوز در استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن ضربه می خورند. فراموش نکردن جدا نگه داشتن ابزار هنگام تعویض دیسک می تواند منجر به حوادث بسیار خطرناک و وحشتناکی شود.

گرم کردن و بازرسی آسیاب سنگ فرز

گرم کردن و بازرسی آسیاب

قبل از استفاده، حداقل یک دقیقه زمان بگذارید تا چرخ سنگ فرز با اتصال متصل کار کند، چه برای اولین بار آن را بردارید، چه از یک استراحت برمی گردید یا آن را از کارگر دیگری می گیرید. این به دستگاه اجازه می دهد تا گرم شود و به سرعت کامل برسد و همچنین به شما این فرصت را می دهد که احساس کنید، بشنوید یا ببینید که آسیاب در وضعیت خوبی کار می کند یا خیر.

از کار در مناطق قابل اشتعال خودداری کنید

سنگ های فرز هرگز نباید در نزدیکی چیزی که ممکن است آتش بگیرد استفاده شود. هنگام استفاده از سنگ فرز ، از هر گونه وسایلی که می توانند به راحتی آتش بگیرند، مانند قوطی های آئروسل یا گاز یا پارچه های روغنی، باید اجتناب شود. آسیاب های زاویه ای، به ویژه هنگام کار با فلزات، می توانند جرقه های زیادی ایجاد کنند. اگر جرقه ها روی مواد قابل احتراق در نزدیکی فرود بیایند، آتش سوزی وحشتناکی ایجاد می کند. در نتیجه، توصیه می شود اقدامات احتیاطی را انجام دهید و مواد قابل اشتعال را در فاصله ای مطمئن نگهداری کنید.

آهسته شروع کنید

هنگام استفاده از چرخ سنگ زنی، تنظیم سرعت بسیار مهم است. به عنوان یک قانون کلی، به آرامی شروع کنید و به تدریج سرعت را افزایش دهید تا زمانی که راضی شوید. سرعت های عملیاتی متفاوتی برای تیغه های سنگ زنی مختلف مورد نیاز است. اگر در مورد سرعت مناسب برای ترکیب آسیاب و تیغه خود مطمئن نیستید با پشتیبانی و محل خرید دستگاه خود مشورت کنید.

دیسک ها را به درستی سفت کنید

ضروری ترین مبحث در استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن مربوط به سفت کردن دیسک های سنگ فرز است. لازم است که همیشه یک آچار پین اختصاصی همراه و در کنار سنگ فرز شما باشد. از این آچار برای سفت کردن و شل کردن دیسک های سنگ فرز استفاده می شود. اگر آچار خود را گم کردید، آچار مهره ای قابل تنظیمی دارند که متناسب با هر اندازه سنگ فرز است و به طور خاص برای این کار ساخته شده است. هنگام سفت کردن چرخ یا دیسک، همیشه از آچار استفاده کنید تا از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. بسیاری از افراد چرخ های خود را با دست سفت می کنند که ممکن است هنگام استفاده مضر باشد.

انتخاب اندازه چرخ مناسب

انتخاب چرخ سنگ زنی مناسب برای کار بسیار مهم است. استفاده از تیغه نادرست برای ابزار برقی می تواند به تیغه و آسیاب آسیب برساند و ایمنی شما را به خطر بیندازد. قبل از انتخاب نوع چرخ، اندازه مورد نیاز خود را تعیین کنید. دیسک ها معمولاً بین 4.5 تا 9 اینچ قطر دارند. چرخ های کوچکتر برای کاربردهای غیر صنعتی مناسب هستند، در حالی که چرخ های بزرگتر برای کاربردهای صنعتی سنگین طراحی شده اند. قبل از انتخاب دیسک زاویه آسیاب مناسب، مواد پروژه خود را به دقت بررسی کنید.

 کارکرد آسیاب با دو دست

ابتدایی ترین و اصلی ترین موضوع در استفاده از سنگ فرز و نکات ایمنی آن ، کنترل کامل سنگ فرز است. بسیار مهم است که همیشه هر دو دست بر روی ابزار برقی در موقعیت های صحیح قرار داشته باشند. با دو دست روی دستگاه، کنترل و اهرم بسیار بیشتری دارید. همیشه یک دست را روی دسته و دست دیگر را در قسمت پشت آسیاب نگه دارید.

به دنبال سنگ فرز هستید؟ بیایید و به فروشگاه ابزار و یراق طاها واقع در حسن آباد مراجعه کنید و یا به راحتی به صورت آنلاین در www.abzartaha.com خریداری کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *