مجله ابزار طاها

دستگاه پولیش دوال اکشن چیست؟

دستگاه پولیش دوال اکشن

در چند سال اخیر دستگاه های پولیش پیشرفت قابل توجهی داشته است. به گونه ای که هم تاثیر گذاری آن ها افزایش یافته و هم دارای طرح های جدیدی شده که خطر صدمه به رنگ را به کمترین حد ممکن رسانده است. یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها می توان به دستگاه پولیش دوال اکشن اشاره کرد. این دستگاه خط و خطوط ریز و عمیق روی بدنه خودرو را از بین می برد. این دستگاه یک دیسک چرخان دارد که با یک پد پوشیده شده است. پد پولیش می تواند با انواع محصولات پولیش استفاده شود تا سطح را براق کند. در ادامه این مطلب به کاربردها و ویژگی های دستگاه پولیش دوال اکشن می پردازیم.

دستگاه پولیش دوال اکشن چیست؟

دستگاه پولیش دوال اکشن، یکی از جدیدترین و بروزترین دستگاه های پولیش است که برای احیای رنگ بدنه اتومبیل از آن استفاده می شود. این دستگاه علاوه بر اینکه خط و خش عمیق را از روی بدنه خودرو از بین می برد، ایمنی بالایی نیز دارد به گونه ای که در حین کار گرمای کمی تولید می کند و احتمال صدمه به رنگ بدنه در هنگام پولیش را به حداقل می رساند. دستگاه پولیش دوال اکشن به کمک یه حرکت دایره ای و حرکت چرخشی در پولیش کاری مورد استفاده قرار می گیرد. کار با این دستگاه آسان است و مناسب برای افراد تازه کار و دیتیلینگ کاران است. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع دستگاه پولیش کلیک کنید.

دستگاه پولیش دوال اکشن چیست؟

دستگاه پولیش دوال اکشن چیست؟

تفاوت دستگاه پولیش دوال اکشن و روتاری و اوربیتال

عملکرد دستگاه های پولیش در نحوه حرکتشان متفاوت است. بعضی از این دستگاه های پولیش مثل دستگاه پولیش روتاری، فقط با حرکت چرخشی فرایند پولیش را انجام می دهد ولی بعضی مانند دستگاه پولیش اوربیتال همانند حرکت دست پیرامون یک محور با ایجاد حرکت های نامنظم به پولیش کاری می پردازد.

دستگاه پولیش دوال اکشن با یک حرکت دوگانه، حرکت چرخشی روتاری و حرکت نامنظم اوربیتال برای پولیش کاری استفاده می کند. صفحه نگهدارنده پد پولیش با چرخش حرکت دایره ای حول محور خود و همچنین صفحات پشتی لرزاننده که ناشی از اتصال خارج از مرکز است عمل می کند. حرکت دستگاه پولیش دوال اکشن در جهت عقربه های ساعت باعث شده که میزان کنترل آن افزایش پیدا کند و استفاده از آن راحتتر باشد. این در حالی است که کنترل ابزارهایی که حرکت چرخشی خلاف عقربه های ساعت دارند سخت باشد. قدرت دستگاه پولیش دوال اکشن بیش تر از قدرت دستگاه اوربیتال و کم تر از دستگاه روتاری است.

کدام یک از دستگاه های پولیش روتاری، اوربیتال و دوال اکشن بهتر است؟

در جدول زیر عملکرد هر یک از دستگاه (روتاری، اوربیتال، دوال اکشن) قرار داد شده است.

دستگاه پولیش اوربیتال لایه برداری آهسته حذف آهسته خراش خطر کم (سوختن)روی رنگ استفاده توسط افراد مبتدی و حرفه ای ها لایه برداری بدون هولوگرام
دستگاه پولیش روتاری لایه برداری سریع حذف سریع خراش خطر زیاد(سوختن) روی رنگ استفاده توسط افراد متخصص ایجاد هولوگرام
دستگاه پولیش دوال اکشن لایه برداری متوسط حذف متوسط خراش خطر کم(سوختن) روی رنگ استفاده توسط افراد مبتدی و حرفه ای ها لایه برداری بدون هولوگرام

ویژگی های دستگاه پولیش دوال اکشن

  • در هنگام پولیش کاری لرزش ندارند.
  • رنگ بدنه خودرو را به طور متوسط لایه برداری می کنند و خط و خش ها به طور متوسط حذف می شوند.
  • نیاز به فشار زیاد ندارند.
  • برای افراد مبتدی و حرفه ای ها مناسب است.
  • در پایان پولیش هیچ گونه هولوگرامی روی بدنه به جا نمی گذارد.
ویژگی های دستگاه پولیش دوال اکشن

ویژگی های دستگاه پولیش

مزایای دستگاه پولیش دوال اکشن

یکی از مزایای دستگاه پولیش دوال اکشن این است که نسبت به دستگاه اوربیتال گرمای کمتری تولید می کند و برای سطوح ظریف کاربرد بیشتر و ایمنی بالاتری دارد. الگوی مداری تصادفی پد باعث می شود که علائم جا مانده از پولیش کمتر شود که به طور معمول این علائم به سختی حذف می شوند. همچنین به دلیل تعادل حرکت دستگاه، کنترل آن راحت است و به نتیجه بهتری دست می یابید. دستگاه پولیش دوال اکشن در هنگام پولیش هیچ گونه هولوگرامی بر روی بدنه خودرو به جا نمی گذارد و سطحی براق و صیقلی را تحویل می دهد.

چه موقعی از دستگاه پولییش دوال اکشن استفاده کنیم؟

اینکه شما در پولیش کاری چقدر مهارت دارید و یا آسیب بدنه خودرو شما در چد حد است، می تواند در انتخاب دستگاه مناسب کمک کند. اگر مهارت و تجربه کافی را داشته باشید استفاده از دستگاه پولیش روتاری برای شما مناسب است. اگر نه خیلی مبتدی هستنید و نه خیلی حرفه ای، دستگاه دوال اکشن برای شما مفید است. توجه داشته باشید که استفاده نادرست از دستگاه پولیش می تواند سبب سوختگی و هولوگرام در بدنه خودروی شما شود.

اگر شما می خواهید به سرعت به نتیجه برسید و در این زمینه تخصص کافی را دارید دستگاه روتاری را انتخاب کنید. دستگاه پولیش اوربیتال هیچ خطری برای رنگ بدنه خودرو ندارد و برای مبتدیان مناسب است.

دستگاه دوال اکشن چیزی مابین دو دستگاه است که به اندازه دستگاه روتاری به تخصص نیاز ندارد و به راحتی کار با دستگاه اوربیتال نیست. پولیش های دستگاه دوال اکشن به طور معمول کوچک و سبک است و کار با آن ها راحتتر است.

 هنگام استفاده از دستگاه پولیش به چه متغیرهایی باید توجه کنیم؟

  1. میزان زبری پد پولیش
  2. کدام دستگاه پولیش را انتخاب کنیم: دوال اکشن یا روتاری یا اوربیتال.
  3. سرعت چرخش دستگاه به چه صورت باشد.
  4. مایع پولیش چه نوعی باشد.
  5. جنس پد پولیش کدام نوع باشد: مایکروفایبر یا اسفنج یا پوست بره.

ساختار دستگاه پولیش دوال اکشن

در زیر به قطعات پولیش دوال اکشن اشاره می کنیم:

  • سری: به مجموعه صفحه پلیت و پد پولیش سری گفته می شود.
  • صفحه پلیت: این قسمت دستگاه پولیش را به پد پولیش وصل می کند.
  • محور: قسمتی که دسته و صفحه پلیت را برای کنترل چرخش به هم متصل می کند.
ساختار دستگاه پولیش دوال اکشن

ساختار دستگاه پولیش دوال اکشن

مراحل استفاده از دستگاه پولیش دوال اکشن

استفاده از دستگاه دوال اکشن کم خطرترین و سریع ترین راه ممکن برای پولیش کاری است. برای انجام پولیش کاری باید مراحل زیر را طی کنیم:

  • مرحله اول. انتخاب پد تمیز

پد تمیز کننده مناسبی را برای پولیش کاری انتخاب کنید و از نصب آن اطمینان حاصل نمایید.

  • مرحله دوم. تمیز کردن ماشین

قبل از هرکاری ماشین خود را تمیز کنید. از پولیش دوال اکشن به هیچ عنوان روی ماشین کثیف استفاده نکنید چون باعث ایجاد خط و خش روی بدنه می شود.

  • مرحله سوم. آغشته کردن بدنه به مواد پولیش

ابتدا بدنه ماشین خود را به صورت نقطه ای با پولیش آغشته کنید سپس پد پولیش را چسبانده و به میزان مناسب روی آن بمالید به گونه ای که سطح پد به طور کامل از مواد پوشیده شود.

  • مرحله چهارم. کار کردن با دستگاه

در مرحله پایانی، دستگاه را با زاویه مناسب روی سطح بدنه قرار دهید و با فشار کم به طوری که مانع حرکت دستگاه نشود به طور خطی تکان دهید. لازم به ذکر است که حرکت دستگاه باید به یک سمت باشد.

نکات مهم در هنگام کار با دستگاه پولیش

  1. برای هر سطحی، محصول پولیشی مناسب به خود باید استفاده کنید.
  2. دستگاه پولیش را روی سطح زیاد فشار ندهید.
  3. سرعت دستگاه را هنگام کار طولانی، ثابت نگه دارید.
  4. دستگاه پولیش را روی صفحه پلیت قرار ندهید.
  5. در آغاز کار با دستگاه سرعت را کم کرده و به تدریج زیاد کنید.
  6. برای محافظت از رنگ خودرو از پد، محصول پولیش و سرعت مناسب استفاده کنید.
  7. وقتی که دستگاه کار می کند پد خود را از روی بدنه بلند نکنید چرا که ممکن است باعث ایجاد خراش شود.
  8. پس از اینکه کارپولیش تمام شد سطوح را با آب بشویید.
  9. از ریختن آب بر روی دستگاه جلوگیری نمایید.
نکات مهم در استفاده از دستگاه پولیش دوال اکشن

نکات مهم در استفاده از دستگاه پولیش دوال اکشن

نکات مهم هنگام انتخاب پد پولیش مناسب

  • به نصب آسان پد توجه کنید و علاوه بر آن تعویض پد نیز به راحتی انجام شود.
  • برای دوام بیشتر پد، به استحکام بافت آن توجه نمایید.
  • بالانس بودن صفحه باعث می شود که کیفیت و دقت پولیش کاری افزایش پیدا کند.
  • برای صرفه جویی در وقت وهزینه به تراکم بالای پد دقت کنید.
  • برای اینکه بتواند لبه ها و گوشه ها را به آسانی پولیش کند، پد دیواره دار را انتخاب نمایید.

قیمت دستگاه پولیش دوال اکشن

یکی از کاربردی ترین ابزارها جهت جلا بخشیدن سطوح مختلف و همچنین ترمیم سطح بدنه ماشین، دستگاه پولیش دوال اکشن می باشد. برندهای مختلفی برای خرید دستگاه پولیش دوال اکشن در بازار موجود است. خرید آنلاین این فرصت را برای شما فراهم می کند که شما برندهای مختلف دستگاه پولیش را شناسایی و بررسی نمایید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در خرید آنلاین شما باید به مشخصات مهمی چون ابعاد، وزن، قابلیت های دستگاه توجه کنید. فروشگاه اینترنتی ابزار طاها معتبرترین فروشگاه ابزار یراق است که بیش از یک دهه فعالیت دارد و به عنوان یکی از بهترین مجموعه های فروش دستگاه پولیش در ایران خدماتی چون ضمانت اصالت، مشاوره رایگان قبل از خرید، پشتیبانی فروش و ارسال سریع را در لیست خدمات خود جای داده است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وبسایت ابزارطاها مشخصات انواع مختلف دستگاه پولیش دوال اکشن همراه با قیمت را مشاهده نمایید و در صورت هرگونه سوال یا راهنمایی در مورد انتخاب مناسب ترین دستگاه پولیش دوال اکشن با شماره 02166343481 با مشاوران ابزار طاها در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *