مجله ابزار طاها

ویژگی های یک جعبه ابزار خوب

ویژگی های یک جعبه ابزار خوب

ویژگی های یک جعبه ابزار خوب و آشنایی با آنها به شما کمک می کند که در هنگام خرید این وسیله بسیار کاربردی، انتخاب درستی داشته باشید. درواقع با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، شما می توانید با دانستن این خصوصیات، مطابق با نیاز و خواسته خود بهترین جعبه ابزار را خریداری نمایید. تهیه این محصول از آنجایی با اهمیت است که نگهداری ابزارها و لوازمی که وجود آنها در تمامی منازل، خودروها و یا حتی محیط های کاری ضروری هستند، نیازمند محفظه ای خواهد بود که با استفاده از آن کلیه ابزارها، جمع آوری و ساماندهی می گردند. بنابراین، علاوه بر حمل و نگهداری راحت، در مواقع لزوم نیز دسترسی سریع تری به وسیله مورد نیاز خود خواهید داشت. به همین منظور در ادامه این مطلب برخی ویژگی های یک جعبه ابزار خوب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی انواع جعبه ابزار

معرفی انواع جعبه ابزار

در حال حاضر انواع مختلفی از جعبه ابزارها از برندهای مختلف و با طرح ها و جنس های مختلف در بازار موجود می باشند که همین مسئله ضرورت توجه کاربران برای دقت در انتخاب را بیشتر می کند. در غیر این صورت علاوه بر خریداری محصولی بی کیفیت و فاقد کارایی لازم، هزینه خود را نیز هدر خواهند داد. بنابراین توجه داشته باشید که از میان جعبه ابزارهای پلاستیکی، فلزی و کمدی، گزینه مناسبی که با نیازهای شما همخوانی بیشتری دارد را تهیه نمایید.

 

ویژگی های یک جعبه ابزار خوب

در این بخش، مواردی را برخواهیم شمرد که اطلاع از آنها راهنمای شما برای تهیه و خرید  یک جعبه ابزار خوب و باکیفیت خواهد بود:

 

1- قابلیت حمل و جابه جایی

یک قابلیت مهم برای این دسته از تجهیزات، امکان حمل آنها است. درواقع این ویژگی به گونه ای نمایان می شود که با گذشت چندین ماه استفاده مداوم، دوام مطلوبی داشته و ماندگاری بالایی در جابه جایی از خود نشان دهد.

 

2- ابعاد و اندازه مناسب

نکته بسیار مهم در هنگام خرید جعبه ابزار این است که با توجه به نوع و تعداد ابزارهایی که می خواهید درون آن بگذارید، یک محصول با اندازه مناسب انتخاب کنید. درواقع تناسب ابعاد با نوع و تعداد وسایل و تجهیزات از جمله ویژگی های یک جعبه ابزار خوب به حساب می آید. لذا از آنجایی که این محصول در اندازه های متنوعی تولید و عرضه می شود، این امکان وجود دارد که هرکس متناسب با میزان و حجم لوازم خود و همچنین فضای لازم برای نگهداری، یک جعبه ابزار تهیه نماید.

 

3- چرخ دار یا بدون چرخ بودن

این دسته از وسایل حتی به صورت متحرک و دارای چرخ نیز تولید می شوند و به این ترتیب دست افراد برای انتخاب یک محصول کاربردی باز خواهد بود. اگر قصد خرید جعبه ابزار متحرک را دارید، بهتر است متناسب با فضای استفاده و فواصلی که قصد حمل آن را دارید، اقدام به خرید محصول مورد نیازتان کنید. مثلا برای سطوح ناهموار و مملو از خاک و ماسه، بهتر است از جعبه هایی با چرخ های بزرگ استفاده شود. اما برای مصارف داخل محوطه و سطوح صاف، چرخ های 4 اینچی، جوابگو خواهند بود.

 

4- برخورداری از امنیت بالا

از دیگر ویژگی های یک جعبه ابزار خوب می توان به قابلیت های امنیتی آن اشاره کرد. امکان قفل کردن جعبه به طوری که دسترسی سارقان به وسایل و ابزارآلات گرانبهای شما محدود شود، نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

 

5- ضمانت محصول

یک جعبه ابزار خوب، علاوه بر تمام ویژگی هایی که پیش از این برشمردیم، باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. این کیفیت تا حدودی در هنگام خرید و از طریق ضمانتی که فروشنده به خریدار می دهد، قابل تشخیص خواهد بود. بنابراین حتما فروشگاه ها و شرکت های معتبر را برای خرید در نظر بگیرید که از کیفیت محصولات آنها و ضمانتی که برای خرید می دهند، اطمینان داشته باشید.

 

6- داشتن فضای مناسب و کافی

منظور از داشتن فضای کافی و لازم، بزرگ بودن آن نیست؛ بلکه برخورداری از محفظه پارت بندی شده و منظم است. به طوری که فضای مشخصی برای چیدن کلیه لوازم و ابزارها وجود داشته باشد.

 

7- بدنه ای مقاوم و محکم

داشتن بدنه ای مقاوم و محکم از شاخص ترین ویژگی های یک جعبه ابزار خوب به شمار می رود. چراکه معمولا احتمال افتادن و ضربه دیدن این محصولات، بسیار زیاد است و از همین رو بایستی گزینه ای را انتخاب کنید که در شرایط مختلف کاری استحکام بالایی داشته باشند. معمولا بسیاری تصور می کنند که جعبه ابزارهای فلزی مقاومت بیشتری دارند. اما وزن سنگین آنها باعث شده که اکثر افراد اهل فن، نمونه های پلیمری را پیشنهاد کنند که در عین داشتن استحکام مطلوب، سبک تر نیز هستند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *