مجله ابزار طاها

کاربردهای دریل در منزل  

کاربردهای دریل در منزل

کاربردهای دریل در منزل به عنوان یکی از ابزارهایی که امروزه در بیشتر خانه ها به چشم می خورد، بسیار متنوع و مهم می باشد. درواقع این ابزار به همان اندازه که در محیط های کاری دارای استفاده است، برای مصارف حانگی نیز کارایی دارد. البته نمونه خانگی این تجهیزات، تا حدودی جمع و جور تر از نمونه های صنعتی هستند و انواع مختلف این دریل ها به صورت برقی و شارژی برای دریل کاری و سوراخ کردن سطوح گوناگون در دسترس خریداران و استفاده کنندگان قرار گرفته است. با این مقدمه در دنباله این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از مهمترین کاربردهای دریل در منزل پرداخته و نکاتی را در این رابطه ارائه نماییم.

 

معرفی و بررسی عملکرد دریل

به طور کلی می توان دریل را ابزاری دانست که برای ایجاد سوراخ در سطوح و همچنین محکم کردن اتصالات، مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در انواع مختلف و اندازه های گوناگون در بازار دیده می شوند و بدیهی است هرچه دریل بزرگتر باشد، قدرت و کارایی آن نیز در مقایسه با نمونه های کوچک، بیشتر خواهد بود. از همین رو معمولا انواع کوچک این تجهیزات برای کارکردهای خانگی، طراحی و ساخته شده اند. کوچک و سبک بودن دریل های خانگی موجب گردیده که همه افراد حتی خانم ها به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و یا با یک دست آن را نگهدارند. علاوه بر آن، امکان قرار دادن این تجهیزات به دلیل ابعاد کوچک‌شان در کمد یا کشو وجود دارد.

 

مهمترین کاربردهای دریل در منزل

همانطور که اشاره شد، دریل ‌ها استفاده های بسیار متنوع و گسترده ای در تمام زمینه ها اعم از صنعت و خانه ها دارند. بر این اساس در ادامه این بخش به برخی از موارد کاربرد دریل های خانگی مروری خواهیم داشت:

 

  • اتصال برخی لوازم روی دیوار

این وسیله کاربردی در در اکثر خانه ها برای باز و بسته کردن پیچ با هدف نصب یا جداسازی المان ها و وسایل روی دیوار به کار برده می شود. مواردی همچون نصب قفسه، تابلو، آیینه و یا اتصال سطوح مختلف به یکدیگر مانند چوب، سرامیک و… از جمله اصلی ترین کاربردهای دریل در منزل هستند.

اگر فکر می کنید که بدون کمک دریل نیز امکان انجام امور فوق در خانه وجود دارد، باید بگوییم که اینطور نیست و احتمال آسیب به سطوح و یا حتی تخریب و کنده شدن قفسه یا المان مورد نظر بدون دریل بسیار زیاد خواهد بود.

 

  • ظرافت و سرعت در انجام کار

با بهره گیری از یک دریل خانگی، اتصال و نصب موارد مختلف با دقت و ظرافت بیشتری انجام می شود و این در حالی است که نیازی هم به زحمت، صرف وقت و انرژی زیادی برای انجام امور فوق وجود ندارد.

 

  • انجام امور گوناگون با نصب وسایل

البته گاهی با ترکیب کردن دریل و برخی وسایل، کاربردهای دریل در منزل گسترده تر خواهد شد. به طور مثال می توان با نصب برخی از لوازم جانبی در حفره سه نظام و  عوض کردن قلم، کارکرد آن را به اره، فرز و یا آچار بکس تغییر داد.

 

  • سوراخکاری چکشی

در مصارف خانگی می توان از دریل ها با هدف سوارخ کاری سطوح مختلف همچون دیوار، سنگ، ام دی اف، فلز، کاشی و سرامیک بهره برد. البته درصورتی که قصد استفاده از این قابلیت دریل را دارید بایستی در هنگام خرید، حتما به این مورد توجه داشته و دستگاهی با این توانایی را خریداری کنید. درواقع سوراخکاری بر روی سطوح مختلف و مصالح گوناگون، نیازمند یک نوع مته خاص بوده و برای هر سطح بایستی از مته مخصوص آن استفاده کرد.

 

معرفی انواع دریل خانگی و کاربردهای آن

برخی دیگر از کاربردهای دریل در منزل و مدل های مختلف آن عبارتند از:

  • میکس و ترکیب انواع مواد و متریال های مختلف با یکدیگر توسط دریلی با نام همزن
  • نمونه برداری از برخی قطعات و مواد که به دریل مربوطه، نمونه بردار گفته می شود.
  • امکان قلاویز و خزینه کاری مواد مختلف با استفاده از دریل ستونی
  • با کمک دریلی به نام مگنت، برش انواع فلزات امکانپذیر می گردد.
  • تخریب برخی سطوح که عمق و سختی بیشتری دارند با کمک دریل بتن کن
  • سوراخکاری و ضربه روی سطوح مختلف آجری، سنگی، سرامیکی و فلزی که پیش تر به آن اشاره شد، توسط دریل چکشی قابل انجام خواهد بود.

همچنین امکان استفاده به عنوان پیچ گوشتی، صیقل یا جلا دادن سطوح گوناگون، سنباده کاری، پولیش و نیز رفع زنگ زدگی از دیگر کاربردهای دریل در منزل می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *